חדשות

הפרלמנט האירופי אישר הסכם עם ישראל להכרה הדדית בבדיקות התקן לתרופות

ההסכם שאושר אמש בפרלמנט האירופי מפשט את תהליך השיווק והמכירה של תרופות מתוצרת ישראל במדינות האיחוד האירופי

הפרלמנט האירופי הצביע אתמול (יום ג') במושבו בשטרסבורג, צרפת, ברוב של 379 בעד, מול 240 נגד ו-40 נמנעים, לטובת אשרורו של הסכם ה-ACAAי(Agreement on Conformity Assessment and Acceptance) שנחתם עם ישראל ומקנה הכרה הדדית בבדיקות התקן GMPי(Good Manufacturing Practice) הנערכות בתהליך הייצור של תרופות.

ההסכם קובע כי התקן הישראלי לתרופות יהיה מוכר מעתה בכל 27 מדינות האיחוד האירופי. משמעות הדבר היא שתרופות המיוצרות בישראל יוכלו מעתה להיות משווקות בכל מדינות האיחוד האירופי ללא כל שהות ועיכובים, וללא צורך בבדיקות נוספות ובהליכי בקרה מעבר לאלו שכבר נערכו בתהליך הייצור. את בדיקות ה-GMP עורכות באופן הדדי הרשויות באירופה ובישראל (משרד הבריאות) במהלך הייצור.

זו המתכונת שבה משווקות תרופות אירופיות בישראל. ההסכם מכיר בתקנים הגבוהים שעל פיהם פועלת תעשיית התרופות הישראלית, כשווי-ערך לאלו החלים על היצרנים האירופים. ההסכם עצמו נחתם כבר במאי 2010, אבל אשרורו עוכב עד אתמול, בגלל לחצים שהופעלו על הפרלמנט האירופי מצד ארגונים אנטי-ישראלים שונים.

בתעשיית התרופות הישראלית מעריכים כי ההסכם צפוי להגדיל את היקפי הסחר של החברות הישראליות באירופה, במקביל לחיסכון של מאות מיליוני יורו בשנה שהתעשייה תשיג עקב כך.
ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לאיחוד האירופי שחתמה על הסכם זה.

נושאים קשורים:  חדשות,  האיחוד האירופי,  בדיקות תקן
תגובות