חדשות

הנשיא פרס על אלי הורביץ: היה אחד האנשים הנפלאים שידעה ישראל, הציל חיי מיליונים

אלי הורביץ, היו"ר והמנכ"ל של חברת "טבע", נפטר בגיל 79 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הלוויה תתקיים ביום חמישי

אלי הורביץ (מקור: יוטיוב)

אלי הורביץ (מקור: יוטיוב)

אלי הורביץ, שהיה מנכ"ל חברת התרופות "טבע" במשך כ-26 שנים ולאחר מכם שימש כיו"ר שלה, נפטר ביום ב' בגיל 79 לאחר מחלה קשה. ההלוויה תיערך מחר, יום ה', ב-15:00 בגבעת השלושה.

נשיא המדינה שמעון פרס קיבל את ההודעה על מות הורביץ בעת טיסה לביקור בווייטנאם, וברדתו מהמטוס אמר: "הוא היה אחד האנשים הנפלאים שישראל ידעה. אדם בלתי רגיל, נועז ולא מתנשא. מתכנן סוף מעשה במחשבה תחילה. צנוע. הקים את מפעל ההייטק הגדול בישראל - מפעל שהציל את חייהם של מיליוני אנשים. בשבילי הוא היה ידיד אישי. התחיל כקיבוצניק והגיע למרומי הפסגה הכלכלית".

הורביץ אושפז לפני שבוע במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שיבא. הוא התמודד בשנתיים האחרונות עם מחלת הסרטן.

בשנים שבהן עמד בראשות "טבע" הפך אותה מחברת תרופות גנריות מקומית שהעסיקה כ-400 עובדים לתאגיד עולמי ענק שמעסיק מעל 40 אלף עובדים ולחברה משגשגת ורווחית. כיום היא התאגיד השביעי בגודלו בנאסד"ק. ב-2002 הוענק להורביץ פרס ישראל על מפעל חיים והוא הוצג כדמות מופת של מנהיגות ציבורית מעצבת ופורצת דרך שתרמה רבות לצמיחתה של כלכלת ישראל.

מחלת הסרטן שעמה התמודד נתגלתה בעת ביקור בבוסטון. בריאיון שהעניק בשעתו ל"ידיעות אחרונות" ושבו דיבר בגלוי על מחלתו, סיפר כי הגידול, בגודל אגרוף, נתגלה במפשעה. הוא חשב תחילה שמדובר רק בגוש שומן. עוד אמר הורביץ: "ההבנה שלי בתרופות הפכה לאתגר עבור רופאיי". הוא התוודה כי סירב תחילה לקבל תרופות שהכילו סטרואידים, התווכח עם רופאיו, אבל בסופו של דבר לקח את התרופות שנקבעו "מה לעשות, הרופא מחליט".

הורביץ הוביל את טבע לפריצת הדרך המשמעותית בתולדותיה ב-1996, כאשר ה-FDA אישר את התרופה שייצרה לטיפול בטרשת נפוצה, קופקסון. התרופה מבוססת על מחקר שנעשה במכון ויצמן למדע ברחובות. בהמשך הפכה "טבע" לאחת מחברות התרופות הגנריות הגדולה בעולם.

הורביץ שירת במילואים כסגן מפקד חטיבה במלחמת לבנון הראשונה והיה מעורב בשורה של תפקידים ציבוריים, לרבות יו"ר הנהלת מכון הייצוא, נשיא התאחדות התעשיינים, יו" ר בנק לאומי, יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים ועוד. הורביץ הותיר אחריו שתי בנות ובן.

נושאים קשורים:  חדשות,  טבע,  אלי הורביץ,  שמעון פרס
תגובות