חדשות

רופאה איראנית ביקשה ייעוץ מרופא בבית החולים קפלן

הרופאה שלחה לד"ר אדי ויסבוך דוא"ל בעקבות מאמר שפרסם בכתב עת רפואי וביקשה את עצתו לגבי טיפול באישה הרה

רופאה בבית החולים האוניברסיטאי בעיר גוילן, איראן, ביקשה ייעוץ מקצועי דחוף מהרופא הישראלי ד"ר אדי ויסבוך, רופא בכיר בחדר הלידה והיחידה להיריון בסיכון גבוה במרכז הרפואי קפלן ברחובות. ד"ר ויסבוך הוא מומחה בטיפול במומים מולדים נדירים ומורכבים.

אדי ויסבוך, בית חולים קפלן

אדי ויסבוך, בית חולים קפלן

ד"ר ויסבוך קיבל את הפנייה מאיראן בדואר אלקטרוני. הרופאה האיראנית ציינה כי קראה מאמר שלו בכתב עת רפואי וכך איתרה את כתובת הדואר האלקטרוני שלו. היא ביקשה את עצתו הדחופה לגבי טיפול באישה הנמצאת בשבוע ה-16 להריונה ושאצל עוברה התגלה מום נדיר.

נוסף לפנייה העבירה הרופאה תוצאות בדיקות שערכה. באיראן, הדגישה בפנייתה, הפלות אינן חוקיות לאחר השבוע ה-18. היא הדגישה כי היא מבקשת להיעזר בניסיונו העשיר של ד"ר ויסבוך בנושא הזה.

ד"ר ויסבוך סיפר כי על-פי בדיקות הדם של האם שהועברו לחוות דעתו, נראה בבירור כי עקב הסיבוך קיים סיכוי נמוך מאוד ללידת תינוק בריא וכי מצבו מסכן גם את חיי האישה, זאת גם על סמך מקרה דומה שסקר במאמרו ושאותו קראה הרופאה האיראנית. "היא חזרה אליי ועדכנה כי בעקבות הייעוץ המפורט שלי החליטה האישה להפסיק את הריונה. היא אף התייעצה איתי באשר להליך הכירורגי להפסקת ההיריון".

צילום מסך של המייל מאיראן

צילום מסך של המייל מאיראן

עוד ציין כי הוא מקבל לא מעט פניות מרופאים ברחבי תבל, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שקיבל פנייה מסודרת לחוות דעת מפורטת כזאת מאיראן. ד"ר ויסבוך הדגיש כי במהלך כל ההתכתבות שניהל עמה חזר והדגיש כי הוא ישראלי , ציין את שמו המלא וכן ציין שבית החולים שבו הוא עובד נמצא במדינת ישראל, אבל הרופאה האיראנית כלל לא נרתעה והמשיכה לקיים את התקשורת להשגת העצה הטובה ביותר, לדעתה.

נושאים קשורים:  חדשות,  מומים מולדים,  היריון בסיכון גבוה,  אדי ויסבוך,  המרכז הרפואי "קפלן"
תגובות
ד"ר עוזי רביב
11.11.2011, 01:13

מענין מאד, אך לא מפתיע. ידוע כבר מזמן כי עולם הרפואה, כעולם המדע, הוא אוניברסלי, חסר גבולות [פרט לכמה מדינות טוטליטריות המכבידות על קשרים כאלה] ואולי זה מה שיהדק קשרים ויביא בסופו של דבר לשלום עולמי? אשרי המאמין!

זאב בן חיים
14.11.2011, 07:45

לקחת סיכון כזה במדינה טוטאליטרית כמו אירן-רק במידה ומדובר למישהו קרוב מאד אליך!והכוונה לרופאה האירנית!
מי שלא היה ולא חי במדינה כזו לא יבין!
נדמה לי שפרסום התכתבות זו הינה מסכנת את הרופאה והאשה בהריון!למי מועיל ועוזר פרסום זה?.........פרט לעובדה של חשיפה וסיכון מיותרים לפונים!!!וחוסר רגישות אנושית של המפרסמים לתנאי הפונים ולמצוקה של הרופאה ושל האשה בהריון!
יתכן על עליונות ומקצוענות אבל ,בודאי לא על צניעות מתוך רגש אנושי של רופא עם חמלה!(שהייתי מצפה מרופא בנפש)
מוטב והדבר היה מתפרסם בספר זכרונות