"זימקס" של פייזר בישראל: אנטיביוטיקה בשחרור איטי

התרופה מיועדת לטיפול בדלקת ריאות ובדלקת סינוסים חריפה ובעלת מגנון שחרור מושהה המאפשר נטילה חד פעמית

בקבוקון זימקס (יח"צ)

בקבוקון זימקס

יצרנית התרופות פייזר הודיעה כי היא מתחילה לשווק בישראל את "זימקס" (Zmax), אנטיביוטיקה בשחרור איטי במנת תרופה אחת לטיפול חד פעמי. התרופה מגיעה בבקבוקון ובו 2 גרם אזיטרומיצין באבקה, שמערבבים במים ושותים.

פייזר מסרה כי "זימקס" היא פורמולציה חדשנית, אנטיביוטיקה מקבוצת המקרולידים, המאושרת לשימוש על-ידי ה-FDA וה-EMEA ועתה גם לשוק בישראל. היא נועדה לטפל בדלקת ריאות (Community acquired pneumonia) ובדלקת סינוסים חריפה (Acute bacterial sinusitis).

ZmaxTM מתווה לטיפול במטופלים מעל גיל 16 עם זיהומים קלים עד בינוניים בפתוגנים הבאים:

Community Acquired Pneumonia: Streptococcus pneumonia, Haemophilus influenza, Chlamydophila pneumonia, Mycoplasma pneumonia.
Acute Bacterial Sinusitis: Streptococcus pneumonia, Haemophilus influenza, Moraxella catarrhalis.

פרופסור אלי שוורץ, מנהל היחידה לרפואת מטיילים ומחלות טרופיות במרכז הרפואי שיבא ונשיא האגודה הישראלית לפרזיטולוגיה ומחלות טרופיות אמר: "זו אנטיביוטיקה חדשה שעובדת במנגנון של שחרור איטי ומושהה בגוף במשך כמה ימים. בשל כך, נוטלים אותה פעם אחת – מה שיכול לשפר את ההיענות לטיפול".

פייזר הודיעה כי יעילות זימקס זהה ליעילותם של הטיפולים המקובלים בשוק, ויתרונותיה הם קלות השימוש, הנוחות והשחרור מנטילת כדורים במשך מספר ימים מאחר ומנה חד פעמית מהווה טיפול מלא ושלם, כך שעם זימקס ההיענות לטיפול היא מלאה. הזימקס במנה חד פעמית, נותן פיתרון לבעיה הנפוצה של שכחה ואי השלמת טיפול אנטיביוטי המצריך מספר ימים עד לסיומו.

לפי פייזר, התכשיר מגיע לשיא רמתו בפלזמה כבר ביממה הראשונה ורמתו נשארת גבוהה במשך 10 ימים. על פי נתוני החברה  Zmax הוכח כשווה ביעילותו לטיפולים אנטיביוטיים מקובלים לדלקת ריאות הנרכשת בקהילה ולסינוסיטיס חיידקי אקוטי.

החברה החלה בימים אלו בקמפיין רחב היקף לקהל הרחב להחדרת התכשיר תחת הסיסמה: האנטיביוטיקה של פייזר במנה אחת וz-הו.

למידע נוסף

תגובות
חכם בלילה
03.10.2011, 19:21

מעניין דווקא AZITRO שכל סטודנט שנה ב יודע ש3 ימי טיפול מספיקים ממילא