חדשות

בית משפט בארה"ב: מרכז רפואי אחראי להגן על מטופלים מפני תקיפה

בארה"ב נרשמת עלייה במספר התקיפות האלימות כלפי מטופלים, מבקרים ואנשי צוות רפואי בבתי חולים

פסק-דין

בית המשפט לערעורים של מדינת טנסי בארה"ב קבע כי מרכז רפואי עשוי להיחשב אחראי מבחינה משפטית כאשר מטופל תוקף מינית אדם אחר בעת ששניהם שוהים במתחם המרכז או באחת מיחידותיו. עם זאת קבע ביהמ"ש כי לא מדובר ברשלנות רפואית.

הפרשה העלתה גם שאלות באשר לאחריותם של אנשי הסגל הרפואי להגן על מטופלים מפני צד שלישי.
על-פי דו"ח שפורסם בארה"ב בשנה שעברה, חלה עלייה במספר המקרים של תקיפה מינית, אונס ואפילו רצח ותקיפה גופנית של מטופלים, מבקרים בבתי החולים ואנשי הצוות. מאז 1995 קרו בארה"ב 256 מקרים של פשיעה אלימה בבתי החולים.

במקרה שנידון בבית המשפט בטנסי אישה בת 20 הגישה תביעה נגד שירותי הבריאות המקומיים ומרכז בריאות הנפש. האישה הגיעה לטיפול עקב הלוצינציות ב-2009. בעת שהתקלחה בבית החולים נכנס גבר לחדר ותקף אותה. אנשי הצוות חשו לעזרתה ועצרו את התקיפה, והאישה הועברה לחדר אחר והושארה בהשגחה. היא הגישה תביעה נגד בית החולים בטענה שכשל בפעולת הניטור והמעקב אחריה ואמרה כי במקום חסרו משאבים נדרשים כדי להבטיח את שלום המטופלים והשוהים במתקן. בית החולים דחה את הטענות כלפיו.

בערכאה ראשונה פסק ביהמ"ש לטובת בית החולים, אבל בשלב הערעור נקבע שבית החולים אחראי לשלומו של כל מי שמגיע אליו ושוהה בו, ועליו להגן עליו מפני תקיפות.

לדיווח המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  משפט,  תקיפה מינית,  אחריות משפטית
תגובות