חדשות

"שניידר" יקבל במשותף מענק של 7 מיליון דולר לחקור יעילות לבלב מלאכותי

המכון לאנדוקרינולוגיה ולסוכרת במרכז "שניידר" לרפואת ילדים, ביחד עם המרכז הבינלאומי לסוכרת (IDC) במינאפוליס שבארה"ב, זכו במענק של כ-7 מיליון דולר לצרכי מחקר על הדור הבא של מערכת לבלב מלאכותי לסובלים מסוכרת סוג 1

מרכז "שניידר" לרפואת ילדים (צילום: יח"צ)

המכון לאנדוקרינולוגיה ולסוכרת במרכז "שניידר" לרפואת ילדים, ביחד עם המרכז הבינלאומי לסוכרת (IDC) במינאפוליס שבארה"ב, זכו במענק של כ-7 מיליון דולר לצרכי מחקר על הדור הבא של מערכת לבלב מלאכותי, המיועדת לטיפול באוכלוסיית מתבגרים וצעירים החולים בסוכרת מסוג 1.

המענק מצטרף למענק מחקר על סך כ-2 מיליון דולר שהתקבל אשתקד. במימון הנוכחי נושא המכון הלאומי האמריקני למחלות סוכרת, עיכול וכבד (NIDDK), שהוא חלק מהמכון הלאומי האמריקני לבריאות (NIH).

הלבלב המלאכותי שייבחן במחקר המשותף במרכז שניידר וב-IDC הוא אחד מארבעה פרויקטים שונים הממומנים על-ידי ה-NIDDK. הפרויקטים נועדו להצעיד את מערכות הלבלב המלאכותי לקראת אישור תקני לשימוש מסחרי. מערכת אוטומטית מלאה מסוג זה תהווה התקדמות משפרת חיים עבור רבים מחולי סוכרת סוג 1.

ד"ר רויטל נמרי: "אנו נרגשים להזדמנות לבחון את טכנולוגית ה-MDLogic הייחודית שלנו בשילוב עם אלגוריתם ה-PID של Medtronic"

מערכת הלבלב המלאכותי כוללת כיום חיישן רגיש המשולב במשאבת אינסולין. המערכת מנטרת את רמת הגלוקוז בדם באופן רציף ומאותתת למשאבה מהי כמות האינסולין הנדרשת להזרקה, על-מנת לשמר רמת גלוקוז בטוחה בדם – כך שלא ייווצר עודף או חוסר.

פרופ' משה פיליפ, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת ב"שניידר", בשיתוף עם פרופ' ריצ'רד ברגנסטל , מנכ"ל המרכז הבינלאומי לסוכרת (IDC), יערכו השוואה בין מערכת הלבלב המלאכותי של חברת מדטרוניק (Medtronic) מסדרת MiniMed 670G system שאושרה כבר לשימוש על ידי ה-FDA לבין מערכת מתקדמת יותר, המשלבת טכנולוגית GlucoSitter - אלגוריתם חדשני שפותח על-ידי צוות המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת ב"שניידר" וחברת דרימד סוכרת בע"מ הישראלית. הטכנולוגיה החדשה נועדה לשפר את איזון רמות הסוכר במיוחד סביב הארוחות.

100 חולי סוכרת (בגילאי 14 עד 30) יתנסו בכל אחת מהמערכות במשך רבעון. פרופ' פיליפ ופרופ' ברגנסטל מסרו, כי הניסוי ייערך ב-7 מרפאות סוכרת - במינאפוליס, ניו-הייבן, בוסטון, וגיינסוויל בארה"ב, וכן בגרמניה, סלובניה וישראל. במהלך הניסוי הקליני תבוצע הערכת איכות החיים והאופי שבו ישתמשו המטופלים טכנולוגיות החדשות. חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה וממרכז ג'ייב למחקר בטמפה, פלורידה, יהיו אחראים על תיאום הניסוי.

"אנחנו מקווים שמערכת הלבלב המלאכותי המתקדמת תביא בנוסף לשיפור ברמות הבטיחות של הגלוקוז בדם גם לשיפור אמתי באיכות חייהם של צעירים ומתבגרים - כך שיוכלו להתמקד בחייהם ופחות במחלה", אמר פרופ' פיליפ.

ד"ר רויטל נימרי, רופאה בכירה במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז "שניידר", וחברה בצוות הפיתוח של אלגוריתם ה-GlucoSitter, מסרה כי "לאחר עשור של פיתוח האלגוריתם וניסויים קליניים מוצלחים, אנו נרגשים להזדמנות לבחון את טכנולוגית ה-MDLogic הייחודית שלנו בשילוב עם אלגוריתם ה-PID של Medtronic במסגרת מחקר קליני בינלאומי זה".

ד"ר גיירמו אריאזה-רובין, מנהל התוכנית לטכנולוגיות סוכרת במכון הלאומי האמריקני למחלות סוכרת, עיכול וכבד (NIDDK) הדגיש: "תוצאות המחקרים שיבוצעו בפרויקט הזה יכולות לשנות ולהציל חיים".

נושאים קשורים:  חדשות,  לבלב מלאכותי,  סוכרת נעורים,  סוכרת סוג 1,  מענק,  מחקר,  ניסוי,  השוואה,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות